Üdvözöljük a C-PRESS weboldalán! *** Magyarország és az Európai Unió a cigányokkal együtt egységes, értékes egész! *** O Ungriko Them thaj e Evroputni Unia e rromença kethane si ando jekhipo, thaj e rromença si barvali thaj intrego! *** A szólásszabadság és a véleménynyilvánítás alkotmányos jog! *** A magyarországi cigányoknak is! *** C-PRESS *** Le manusa slobodes te den duma thaj slobodes te phenen so gindinen konstituto hakaj phenel avri! *** Vi le Rromenqe ando Ungriko Them! *** C-PRESS
C-Press
Eltüntették Farkas Flórián elnöki keretét *** Politikai nyomás alatt *** Vádat emeltek a Betyársereg roma családot fenyegető tagjai ellen *** NOVÁK KATALIN: HÁROM INTÉZKEDÉSSEL SEGÍTI A KORMÁNY JÖVŐRE A NAGYCSALÁDOSOKAT *** A gyerekek egy év jóságot, az anyukák két hét türelmet kaptak a csomag mellé a roma önkormányzat kar *** Rostás Winnetou, így cigányozott a jobbikos képviselő *** Drá­mai ti­tokra de­rült fény a 100 Tagú Ci­gány­ze­ne­kar múlt­já­ból *** Jogtalanul vegzálta a cigányokat az önkormányzat *** LMP: Kiállunk a Fálun Gong követői mellett *** Vádat emeltek az EU-pénzből házat építő polgármester ellen *** Rémhírterjesztés miatt a Jobbik feljelenti a nemzeti konzultáció hangadóit *** Már Bristolban is gecizik Orbánt *** A zsi­dó­tör­vé­nyek vissza­ál­lí­tá­sát kö­ve­teli a Job­bik ve­zető po­li­ti­kusa. Vona ma­gá­hoz *** Kihátrálás? - Fidesz: nincs bajunk Soros Györggyel *** Lemondathatják a Jobbik nyugdíjas tagozatának egyik vezetőjét rasszista megjegyzései miatt *** Farkas Flórián megszólalt, és nem szakadt rá a plafon *** Buszoztatott tömeggel mutatná meg erejét Farkas Flórián *** Csalók hitegettek kárpótlással idős embereket *** Tényleg 500 forint belépőjegyet kérnek a cigányoktól egy játszótéren? *** Összeálltak Váradiék ***
Advertisement
fbconnect_user6.jpg
donatehu2.png

Európai Roma Liga

euromaliga.jpg

GYEA

gyea.jpg

Economic Forum

forum_137.jpg

Partnereink

Webriport

Advertisement

Roma Tájház

tajhaz_137.jpg

Kethano Drom


kethanodromlogo.jpg

Hírszolgáltatás

feed image

Miért is jöjjön bárki Magyarországra?
2012-01-13 08:11
Betűméret:   Kicsi: Betűméret csökkentése  Nagy: Betűméret növelése
Miért is jöjjön bárki Magyarországra?Csikós, gulyás, puszta, cigányzene - ez jutott eszébe Magyarországról a külföldieknek másfél-két évtizede. Aztán ez az országimázs, országmárka, avagy országkép avíttnak találtatott,mi több, immár szinte tabunak számít.

 

 

 

 

 

Sokmilliárd forintot költött az állam arra, hogy a potenciális turisták fejében valami más kép álljon össze, ha Magyarországra gondolnak. Legújabban a felszín alatti vizek országa lettünk, ami tökéletesen igaz, lévén hogy az ország területének 80 százaléka alatt ott buzog a gyógy- és termálvíz, jórészt még kiaknázatlanul.

 

– Nem vagyunk könnyű helyzetben, nincs se tengerünk, se hegyünk, ráadásul a külföldiek egy része a mai napig keveri Budapestet Bukaresttel – mondja Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Az állami cég feladata egy olyan speciális marketingmunka, ami magában foglalja a külföldi újságírók tanulmányútjainak szervezését, a külföldi turisztikai vásárokon való megjelenést és még számos hasonló feladatot. – Rendkívül hatásosak azok az újságcikkek és televíziós riportok, amelyekben az újságíró saját élményeit közvetíti Magyarországról. Ők tudnak igazán kedvet csinálni az utazáshoz.

 

A kulcs az utazási kedv felkeltése, egyfajta sajátos hangulat közvetítése. Ezt a cél szolgálja például az a Külügyminisztérium megrendelésére készült országimázsfilm, amit más helyek mellett a repülőjáratokon is vetítenek. Mindemellett fontos, hogy legyen egy jól megjegyezhető, azonosítható országmárka, ami előbb-utóbb minden külföldi számára egyet jelent Magyarországgal. Az új Orbán-kormány szakértői által az Új Széchenyi Tervben ez a turisztikai marketing, amit a Gyógyító Magyarország fejezetben foglaltak össze. Lényege az a felbecsülhetetlen értékű gyógyvízkincs, ami különleges turisztikai értékkel, pontosabban vonzerővel ruházza fel országunkat.

 

A márka tehát adott: a víz. A reklámkampányra viszont irgalmatlanul sok pénz kellene. Minthogy egy teljesen újmárkáról van szó, egyelőre pusztán bevezetésére, divattá tételére. Aztán meg a fenntartására. Számtalan példát lehetne idézni, kezdve az üdítőital-gyártóktól az autógyárakig, amelyek márkáit szó szerint mindenki ismeri a világon, mégis rengeteget költenek a reklámkampányra, hogy életben tartsák, trendivé tegyék újra és újra saját termékeiket.

 

A kukába dobott hajdani országmárka, a csikós, gulyás, puszta, cigányzene értékét legalább 700 mil liárd forintra taksálja Galla Gábor, aki 2002-től 2006-ig volt a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, s nevéhez olyan akciók köthetők, mint a Torkos Csütörtök vagy a magyar fiatalokat megcélzó balatoni gerillakampány, amelynek filmje a legnézettebb volt akkoriban az interneten. Galla szerint hiba volt teljesen kidobni a csikós-, gulyásképet, mert jól bevezetett fogalom volt Magyarországgal kapcsolatban. – Azt tapasztalom, hogy Budapestre nem a felső középosztály tagjai jönnek elsősorban, hanem a szerényebb jövedelmű külföldiek, akik jót akarnak enni, inni, vásárolni, szórakozni, és mindezt jó áron – mondja Galla Gábor, aki úgy vette át a turisztikai marketingszervezet vezetését, hogy nem volt kész válasz arra, miért is jöjjön bárki Magyarországra. A kérdés adott volt, hiszen a hajdani országimázs tabuvá vált, új arculatot kellett építeni. Az Európa szépévé választott Laky Zsuzsival fémjelzett újszerű, meglepő reklámkampányt sorra követte a többi, és Gal láék a Boston Consultinggal kidolgoztak egy országarculat-koncepciót, aminek lényege valamennyi külföldön megjelenő szereplő közös, összehangolt, konzekvens üzenete volt, amit egységes országlogó fogott volna keretbe. A parlamentet is megjárt koncepció végül nem valósult meg, de a kiemelt stratégiai termékek, a Budapest, Balaton, egészségturizmus, konferenciaturizmus az új tervezetekben is tovább élnek.

 

A felszín alatti vizek országa mint márka a legújabb a marketingfőcsapásban. A promócióval nincs gond, csak az idén nyolc vásári díjat nyert a magyar stand, a vásárlátogatók és a szakma tehát egyértelműen díjazza az újmagyar arculatot.Nagy kérdés, hogy a szűkre szabott lehetőségek között az évente 6-7 milliárd forintos marketingbüdzséből mennyi idő alatt lehet belevésni a nemzetközi köztudatba az új magyar turisztikai márkát. Horváth Gergely nem tagadja, hogy termékből márkát faragni nagyon lassú munka, ráadásul a sikerhez mindenki részvételére szükség volna, a BKV-ellenőrtől kezdve a gyógyfürdő pénztárosáig.

 

És akkor még nem tettünk említést a nagy konkurensekről, Prágáról, Bécsről. A hasonló adottságú közeli fővárosok nemcsak a gyógyturizmus terén, de a konferenciapiacon is erős vetélytársat jelentenek. Kedvező fordulat, hogy mostanában több világhírű színész is forgat Budapesten, és remekül érzik magukat. Az efféle reklám értéke felbecsülhetetlen, és konkrétan megfizethetetlen is. Legalábbis a magyar költségvetésből még beláthatatlan ideig minden bizonnyal.

 

(Megkerestük a témában az országmárka-munkatanács elnökét is, aki levelünkre megköszönte az érdeklődést, és kollégájához irányított, akinek hívására két hete várunk, mindhiába.)

 

C-PRESS - Népszabadság Online

 

 

 

 

AUTOBUS.HU

AUTOBUS.HU

Magic Team Kft hirdetései

magicteam.jpg

Szentandrássy István Kossuth-díjas festőművész

almoskonyv_250px.jpg
 

Fővárosi Roma Nemzetiségi Önkormányzat

Fővárosi Roma Nemzetiségi Önkormányzat

Értéktér - Infovideó

Get Flash to see this player.

 

 

Témajavaslata van?
Küldje el nekünk!

Tovább

Riportot rendelne?
Kattintson a részletekért!

Tovább

Szívesen lenne riporter?
Velünk kipróbálhatja magát!

Tovább

 

Pannónia Biztosító

Horoszkóp

cURL error 60: SSL certificate problem: certificate has expired

 

Bulvár hírek

Összeálltak Váradiék

2017. October 12.

article thumbnailTöbb mint négy év kihagyás után, néhány hete újra összeállt a Váradi Roma Café. Egyik legnagyobb slágerük klipjében gyermekek szerepeltek. Azóta sok idő telt el, a szereplők felcseperedtek, egyikük már...
Teljes cikk

Pápai Joci megszólalt a cigányozós címlapról

2017. May 19.

article thumbnailEzt egy újság nem engedheti meg magának - mondta Pápai Joci arról, hogy a Ripost propagandalap az eurovíziós döntő előtt a címlapon azzal biztatta, Hajrá cigány!
Teljes cikk

További hírek

Sport hírek

Magyarország felkészült a nyári sportesemények biztosítására

2017. July 05.

article thumbnailMintegy másfél éves munkával mostanra felkészültek a hazai szervek az idei nyár három nagy hazai sporteseményének biztosítására - mondta Csampa Zsolt, a Belügyminisztérium helyettes államtitkára...
Teljes cikk

Szellő Imre nyerte a főmeccset a profi bokszgálán

2017. April 23.

article thumbnailSzellő Imre szerezte meg a Boksz Világszervezet (WBO) nemzetközi cirkálósúlyú bajnoki övét és a magyar bajnoki címet a székesfehérvári Magyar Ring Gálán, miután technikai KO-val győzött Tóth...
Teljes cikk

További hírek