![]() |
|
Kisebbségi törvényhez reformjavaslatok |
2010-09-01 07:30 | |
![]()
A Cigány Politológusok és Szakértők Szövetsége reményét fekteti abban, hogy a hazai gádzsó társadalom nem próbál álságos lenni az egyszerű jogszabály módosítások miatt , hiszen alig egy hónapja a cigányságra szabottak törvényeket , amelyek érdekében még az alkotmányt is módosították pl: a 20 ezer forinti lopások esetében, és a büntethetőségi korhatár leszállításával.
Visszatérve tehát a Kisebbségi Önkormányzati Rendszer reformjához , első nagy kérdés szerintünk az , hogy kell e Cigány Kisebbségi Önkormányzati rendszer, vagy a civil szféra vegye át a helyét?
A civil szférából érkező kritikák teljesen jogosak a cigány önkormányzati rendszerrel kapcsolatban, ám azzal, hogy a civil szféra töltené be a cigány önkormányzatok szerepét nem változna az az alapvető probléma, hogy ne a gádzsók pillanatnyi indulatainak legyen kiszolgáltatva népünk. Ennek az alapvető főproblémának a kiküszöbölését , könnyebb megoldanunk úgy, hogy a már 16 éve ismert önkormányzati rendszer hibáira koncentrálunk ,ami nem jelent mást mint „pénzt- paripát- fegyvert” .
Három csoportra osztottuk reformjavaslatainkat. Az első csoportba a választási rendszerrel kapcsolatos reformjavaslatainak tettük, a másodikba a jogokat és jogköröket, a harmadikba a gazdasági kívánalmakat.
1. Az OCÖ elnököt követlenül a cigány nép válassza. 1.2 5% legyen a listaállítási küszöb a jelenlegi 10 % helyett. 1.3 Indulhasson független jelölt a OCÖ elnöki és CKÖ képviseletért. 1.4 Töröljék el a 3 éves bejegyzési határt a cigány szervezeteknél. 1.5 A képviselőjelölteknél kötelező legyen a tiszta erkölcsi bizonyítvány. 1.6 Szüntessék meg a regisztrációt a szavazópolgárok részéről. 1.7 A regisztráció legyen örök és nyilvános a képviselőjelöltek tekintetében. 1.8 A cigány kisebbségi képviselők száma igazodjon a település nagyságához és jogállásához 3-5-7 főt tartjuk a minimumnak. 1.9 OCÖ , CKÖ, FCÖ elnök ne lehessen az a személy aki a Kisebbségi Önkormányzati Rendszeren kívül ,egyébként is tagja az országgyűlésnek vagy a helyi , területi önkormányzati testületnek. 1.10 Ne indulhasson az cigány szervezet a kisebbségi választásokon amely olyan parlamenti párttal köt szövetséget ,amelynek a képviselői számának az abszolút többsége (50+1) önbevallása szerint nem cigány.
2. A OCÖ elnöke az Országgyűlés teljes jogú tagja legyen. 2.1 A CKÖ , FCÖ elnök automatikusan teljes jogú tagja legyenek a helyi önkormányzati testületnek. 2.2 Az OCÖ egy- egy teljes jogú tagot delegálhasson a gazdasági és emberjogi bizottságba. 2.3 A CKÖ egy-egy teljes jogú tagot delegálhasson két működő helyi bizottságba. 2.4 Ahol 60% eléri a cigány népesség lélekszáma ott a CKÖ alelnök is teljes jogú tagja legyen a helyi testületnek.
3. Az OCÖ képviselők főállású képviselők státuszt töltsenek be, ennek megfelelő javadalmazással. 3.1 A megyei jogú városok elnökei a fővárosi kerületi elnökök illetve Fővárosi Cigány Önkormányzat elnöke főállású képviselői státuszba legyenek. 3.2 A CKÖ- k törvényben garantált működési költsége legyen lépcsőzetes ahol a minimum összeg 1 250 000 HUF vagy ennek megfelelő Euro ami a település lélekszámához igazodna 10 000 főnként növekedjen 500 000 HUF -al vagy ennek megfelelő egyen értékű Euroval, infláció követően, a központi költségvetésből finanszírozva. 3.3 Azok a cigány civil szervezetek akik a CKÖ választáson elérik az 5%- ot , éves központi költségvetési támogatásban részesüljenek amelynek a minimum összege 3 000 000 HUF -ról induljon.
Balogh Artúr - C- Polisz Cigány Politológusok és Szakértők Szövetsége
C-PRESS
|