Üdvözöljük a C-PRESS weboldalán! *** Magyarország és az Európai Unió a cigányokkal együtt egységes, értékes egész! *** O Ungriko Them thaj e Evroputni Unia e rromença kethane si ando jekhipo, thaj e rromença si barvali thaj intrego! *** A szólásszabadság és a véleménynyilvánítás alkotmányos jog! *** A magyarországi cigányoknak is! *** C-PRESS *** Le manusa slobodes te den duma thaj slobodes te phenen so gindinen konstituto hakaj phenel avri! *** Vi le Rromenqe ando Ungriko Them! *** C-PRESS
C-Press
Eltüntették Farkas Flórián elnöki keretét *** Politikai nyomás alatt *** Vádat emeltek a Betyársereg roma családot fenyegető tagjai ellen *** NOVÁK KATALIN: HÁROM INTÉZKEDÉSSEL SEGÍTI A KORMÁNY JÖVŐRE A NAGYCSALÁDOSOKAT *** A gyerekek egy év jóságot, az anyukák két hét türelmet kaptak a csomag mellé a roma önkormányzat kar *** Rostás Winnetou, így cigányozott a jobbikos képviselő *** Drá­mai ti­tokra de­rült fény a 100 Tagú Ci­gány­ze­ne­kar múlt­já­ból *** Jogtalanul vegzálta a cigányokat az önkormányzat *** LMP: Kiállunk a Fálun Gong követői mellett *** Vádat emeltek az EU-pénzből házat építő polgármester ellen *** Rémhírterjesztés miatt a Jobbik feljelenti a nemzeti konzultáció hangadóit *** Már Bristolban is gecizik Orbánt *** A zsi­dó­tör­vé­nyek vissza­ál­lí­tá­sát kö­ve­teli a Job­bik ve­zető po­li­ti­kusa. Vona ma­gá­hoz *** Kihátrálás? - Fidesz: nincs bajunk Soros Györggyel *** Lemondathatják a Jobbik nyugdíjas tagozatának egyik vezetőjét rasszista megjegyzései miatt *** Farkas Flórián megszólalt, és nem szakadt rá a plafon *** Buszoztatott tömeggel mutatná meg erejét Farkas Flórián *** Csalók hitegettek kárpótlással idős embereket *** Tényleg 500 forint belépőjegyet kérnek a cigányoktól egy játszótéren? *** Összeálltak Váradiék ***
Advertisement
fbconnect_user6.jpg
donatehu2.png

Európai Roma Liga

euromaliga.jpg

GYEA

gyea.jpg

Economic Forum

forum_137.jpg

Partnereink

Webriport

Advertisement

Roma Tájház

tajhaz_137.jpg

Kethano Drom


kethanodromlogo.jpg

Hírszolgáltatás

feed image

Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar volt
2009-01-26 11:09
Betűméret:   Kicsi: Betűméret csökkentése  Nagy: Betűméret növelése
Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar voltA Budapesti Fesztiválzenekar szombat esti, Carnegie Hallbeli koncertjével indult el az Extremely Hungary címet viselő, New Yorkban és Washingtonban zajló magyar kulturális évad. Orsós László Jakabot, a New York-i Magyar Kulturális Intézet vezetőjét, a tízhónapos rendezvénysorozat kurátorát arról faggattuk, mi mindennel fogja képviseltetni magát a magyar kultúra 2009-ben a világ legpörgősebb városában, milyen nyomokat lehet hagyni az agyakban; és az is kiderül, milyen most amerikainak lenni.

 

 

 

 

- Amikor átvette a New York-i Magyar Intézet vezetését, többször nyilatkozta, hogy New York nehéz terep lesz a magyar kultúra népszerűsítésére. Gondolja, hogy a magyaroknak nehezebb dolga van, mint más nációknak?

 

- New York nem a magyar kultúrának nehéz elsősorban. Itt minden ország kultúráját nehéz reprezentálni, mert nagyon nagy a művészeti sűrűség. Meghatározó intézmények vannak a városban, amelyek fontos szerepet játszanak a világ kulturális piacán, például a Lincoln Center, a Carnegie Hall, a Metropolitan Museum vagy a MOMA (Museum of Modern Art). Ezek nagyvadak... Közéjük bemerészkedni nem egyszerű. Tudni kell ráadásul, hogy New York-i közönség elkényeztetett, hiszen szezonális rendszerességgel lába elé terítik a világ művészetének javát. Számukra kézenfekvő, hogy Robert Wilson ott mutatja be először a darabját, hogy Madonna ott kulmináltatja turnéját. Itt megjelenni egy bonyolultabb kulturális narratívával, ahol egy komplexebb kultúrájú országról akarsz beszélni, nagyon nehéz feladat. Rafináltan kell megtalálni a partnereket, hogy kikkel dolgozol, kikhez jutsz el. Amit a munka elején csak sejtettem, azóta többszörösen beigazolódott.

 

- Nem azt az utat választotta, hogy egy sajátos karaktert ad az évadnak, például fiatalosabb, városi szubkulturális vagy underground jellegű programokat gyűjt egybe. A programok inkább azt sugallják, hogy nagyon szerteágazó közönségre szabták őket. Nem aprózódik így el az évad?

 

- Van egy erős narratívája az évadnak, én erre próbáltam ráépíteni a programokat. Ez a narratíva a modernitás és a modernitás gyökerei. Nem mozdulunk ki a XX. századból, csak a kortárs felé. Zsolnaytól indulunk, és az USE nevű fiatal magyar designer-csapatig jutunk. Vagy Bartóktól Kurtágig. Lesz egy hatalmas szériánk arról, mit csináltak a magyarok Hollywoodban, de bemutatjuk Tarr Béla és a fiatalabb, experimentális rendezők filmjeit is a MOMÁ-ban. Folyton ezt az ívet ismételgetjük. Ez a belső narratíva, de ezen belül azt gondoltam, minél inkább szét kell húzni. Williamsburg olyan, mint nálunk a Ráday utca, csak egy egész városrész, és persze vadabb - ott is meg kell tudnunk jelenni. Nyilván mást kell kitalálnunk, mint a Carnegie Hallban. Itt bajuszversenyt szervezünk a hipsterek körében. Lesz kabaré is, amit amerikaiak csinálnak magyarokról. A MOMÁ-val szemközt lévő, elegáns Café Sabarskyban meg Falusi Mariann énekel majd sanzonokat.

 

Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar volt

Január 16-án nyílt meg az a kiállítás, amely Martin Munkácsi eddig ismeretlen fotóit mutatja be

 

- Melyik a leglátványosabb program, amitől a legtöbbet várja? A legnagyobb durranás?

 

- Megpróbáltuk azt - ami egyébként istenkísértés -, hogy nemcsak kész programokat hozunk, hanem mi magunk is összeállítunk produkciókat. Ezektől sokat várok, de nagyon félek is. Például lesz egy film, amit nekünk készít Forgács Péter archív anyagokból a XX. század eleji magyar emigrációról. Ez egy saját produkció, mi rendeltük meg, mi csábítottuk el őt, megszereztük rá a pénzt, a MOMA fogja bemutatni. Az operabáltól is sokat várok. Csinálunk egy Földreszállt Operabál nevű estét. A helyszín a Brooklyn Museum, ahol minden hónap első szombatján nyitva tartják a múzeumot éjjel is, ingyenes, mindig egy téma köré szerveződik, és hat-nyolcezer ember gyűlik össze. Én azt javasoltam, a mi témánk legyen az opera és a magyar zene, de nemcsak úgy egyszerűen, hanem az extravagancia, a túlzás, a "mutatkozz meg", "merjél túlozni" oldaláról. Lesznek dj-k, akik operaáriákból fognak dolgozni, mialatt amerikai színészek mikrofonba suttogják a szövegeket. Bemutatunk egy filmet, amit Björk férje, Matthew Barney képzőművész-filmes tíz évvel ezelőtt Magyarországon forgatott, egy éjszakai Budapesten játszódó alternatív kortárs operát, amiben az Ursula Andress játszik és Csengery Adrienne énekel. Ez nagy party lesz 2009. október 3-án. De nagyon sokat várok Kurtág György megjelenésétől is. Ez első amerikai fellépése lesz, a Carnegie Hallban. A nyolcvankétéves Kurtágot arra is rávettük, hogy írjon egy művet, amelyet a washingtoni Library of Congressben mutat be először. Itt koncertezett Bartók, és itt őrzik kéziratos leveleit és kottáit.

 

Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar volt

Kurtág György és felesége, Márta

 

- És ismerik a New York-iak Kurtág Györgyöt? Egyáltalán mi a víziójuk a magyar kultúráról?

 

- A "New York-iak" tudják, ki Kate Winslet, de azt már nem tudják, ki Laurie Anderson. Vagy csak egy réteg tudja. Ez Budapesten is így van. A kortárs komolyzene istenei között Kurtág is számon van tartva. Bartók, Ligeti, Kurtág - folyamatosan ezt a három nevet mondják. És ők történetesen magyarok. Természetesen a mindennapi emberek nem ismerik őket, de az a szép New Yorkban, hogy hatalmas a közönség. Annak egy szelete, egy nagyon kidolgozott ízlésű komolyzenei közönség, több tízezer ember, nagyon várja Kurtágot.

 

- Kicsit szétszóródnak a programok a közönség különböző rétegei, szubkultúrái között. Nem félnek, hogy nem látszik majd, hogy éppen egy ország kulturális évada zajlik?

 

- Nem fog látszani. Egy holland fesztivál Budapesten meg tud jelenni, mert van tizenkét helyszín a városban. New Yorkban van száznegyven. Ennek ellenére megpróbáltunk olyan logót és szlogent - Extremely Hungary - kitalálni, ami egy kicsit brandingeli a dolgot.

 

- Hogy született meg ez a név? Nem tűnik túl szerencsésnek például a jól eltalált, berlini Ungarischer Akzenthez képest.

 

- Hát az egy horror volt. Nem is sikerült jót találnunk. Több száz volt, ez tűnt még a legérdekesebbnek. Angolszász fülnek jobban működik, mint itthon; röhögnek rajta, hogy ez micsoda. Magyarra talán úgy lehetne lefordítani, hogy csordultig magyar, nagyon magyar. Benne van az is, hogy bárhova fordulsz, mindenhol magyarokra akadsz, ami nagyon furcsa élmény. Kezd sokkolóvá válni.

 

- A programnaptár elég sűrű. Hogy látja, van-e esély arra, hogy ez az évad bármiféle nyomot hagyjon New York - ahogy ön is mondta - iszonyatosan összetett, gazdag és pezsgő közegében? Vagy ha akarjuk, ha nem, úgyis csak arra van esélyünk, hogy megkapirgáljuk egy kicsit a felszínt?

 

- Bonyolult dolog, amit kérdez. Több rétege van. Egyrészt ezeket a szériafesztiválokat nyilván nem csak Magyarország csinálja: Berlin tavaly fejezett be New Yorkban egy rövidebb, de nagyon intenzív kampányt, Indiának szintén volt egy hasonló, féléves fesztiválja Incredible India címmel. A veleje az egész dolognak, hogy ilyen fesztiválokat papíron csináljuk, vagy a valóságban. Megcsináljuk a programfüzetet, a leporellót, ötven program, gyönyörű. De egy pillanatig sem gondolhatja senki, de tényleg senki, hogy most majd megáll New York élete, és az emberek könnyes szemmel tapsolnak az európai vagy a magyar művészetnek. A változás az agyakban történik, és ráadásul csak bizonyos típusú agyban. A producerek, a programszervezők, a múzeumi kurátorok agyában. Az elmúlt két és fél éves szervezés során az volt a legfontosabb feladatunk, hogy a lehető legpotensebb, legfelkészültebb és legérdekesebb emberekkel, szervezőkkel tudjunk találkozni, és az ő agyukba beleplántáljuk, hogy Magyarország nem feltétlenül az, amit ők tudnak róla - vagy éppen nem tudnak róla.

 

- Nagyon furcsa, amit mond, hiszen emögött az van, hogy az egész szervezkedés és az éves programsorozat- közvetve - a kurátoroknak és a producereknek szól, az ő figyelmüket akarják megragadni.

 

- A dolog kettős. Ezek az emberek a hardver része a dolognak, ők biztosítják a kontinuitást. Egy ilyen fesztiválnak az a lényege, hogy az évad elmúltával is maradjon nyoma az emberekben. Mondok egy példát. A Washington Library of Congress, akinek fantasztikus zenei programot viszünk, Kurtágot, már megkeresett bennünket, hogy 2011-ben szeretnének egy Liszt-rendezvényt szervezni. Vagy hogy a Lincoln Center filmprogramja már előre tervez velünk, hogy három-négy évente hogyan veszik elő a magyar filmeket. A szoftver része a dolognak pedig az, hogy el kell csábítani a közönséget egy estére. Őket viszont csak egy-egy estére lehet... Odavisszük a Carnegie Hallba Palya Beát, megnyitunk egy kiállítást a Zsidó Múzeumban, vagy a MOMÁ-ban tartunk egy filmbemutatót - arra az estére lehet standing ovation-t elérni, és mindenki ragyog. De az elmúlik, és holnap meg elmennek megtapsolni Robert Wilsont.

 

Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar volt

Palya Bea

 

- Vagyis a közönség fejében nem sok dolog fog megváltozni.

 

- A közönség nem a magyar fesztiválra jön, hanem egyes programokra. Látja, hogy erről az emberről nem hallott még, beül a moziba, élvezi, nagyon tetszik neki, és másnap megnézi, ki volt az. És akkor látja, hogy hoppá, ez magyar volt. De egy perc múlva már azt keresi az interneten, hogy aznap este mit csináljon.

 

- A kiállítóhelyek, intézmények, amelyeket megkerestek, mennyire voltak fogékonyak és nyitottak a magyar programokra?

 

- Változó. Volt, ahol nagyon örültek. Például a MOME design- és építészeti osztálya kifejezetten azt mondta, hogy már régóta vártak valami magyar projektre. Ott végül magyar Bauhaus-programot fogunk csinálni. A Lincoln Centerben, ahova a Katona József Színház és Pintér Béla társulata érkezik, szintén régóta készültek a magyar ügyre. De volt, ahol látszott, teljesen záróról indulunk.

 

- Általában ezeknek a kulturális évadoknak, fesztiváloknak valamilyen évforduló a sarokköve. Önök építettek 1989-re?

 

- Ez egy másik történet a programokon belül. Például megcsináljuk újra a Páneurópai Pikniket egy parkban, hívunk szónokokat, magyarokat és amerikaiakat, akik a szabadságról fognak beszélni. November elején pedig csinálunk egy fesztivált, ahova az összes kelet-európai országból elhívjuk a még létező fontos avantgárd együtteseket, itthonról a Kontroll Csoportot, de jönnek prágaiak, szlovákok, szlovének, lengyelek. Laurie Anderson és Lou Reed is fellép velük, még Pattie Smith-t is meg akarjuk győzni. Jó volt, mert Laurie Anderson a második telefonbeszélgetés alkalmával már mondta: 'I'm in", és nem fogadott el honoráriumot.

 

- Valamennyire törvényszerű, hogy a kulturális évadok közönségének egy része az adott országban élő magyar közösség, és nekik is vannak igényeik. Önök számoltak ezzel?

 

- Természetes gondoltunk erre. Alapvetően olyan magas színvonalú új programokat csinálunk az évad során, amely nem nemzeti közösséghez szól, hanem mindenkihez, aki érdeklődik a zene, a színház, a képzőművészet, az irodalom iránt. A magyar származású közönség ezekre a programokra nyilván nagyobb izgalommal és talán nagyobb büszkeséggel is jön, mint az átlagos amerikai. Ezen kívül sokat dolgozunk a legnagyobb magyar közösséggel, a New Brunswick-i Amerikai-Magyar Alapítvánnyal, akik aktívan részt vettek Forgács Péter filmjének kutatómunkáiban.

 

- Egy régebbi interjúban olvastam, amelyet még az évad kihirdetésekor készítettek önnel, hogy az a célja, hogy kikerülje, lebontsa a Magyarországról szóló kliséket. Ez triviális, minden évad erre törekszik, de ön azt is nyilatkozta, hogy egy modern kultúra-felfogással szeretne most dolgozni. Sikerült ezt úgy megvalósítani, ahogy tervezte?

 

- A kultúra nagyon rugalmas valami, annyi mindent ismerünk már föl kulturális tettként. Nekem az is kultúra, hogy két nagyon jó magyar szakács fog beszélni a világ egyik legjobb szakácsiskolájában a magyar konyháról. Ki fognak állni egy szuper high-tech konyhába, ami egy lelátó közepén van, az egész olyan, mint egy cirkusz, közben kamerák veszik a kezüket, és másfél órán keresztül főznek és magyaráznak, mi meg kivetítőkön látjuk, hogy mi készül. A közönség a végén kis falatokat kóstolhat abból, amit készítettek. A közönség soraiban lesznek szakácstanoncok, újságírók és szakmaiak.

 

- Nahát, ez jobban hangzik, mint a Carnegie Hall.

 

- Carnegie Hall nélkül nem lehetne megcsinálni az évadot, de nem is akarnám. Fantasztikus és reprezentatív helyszín, ami nem is azért fontos, hogy itthon azt tudjuk mondani, hogy a Carnegie Hallban volt koncert. Egyszerűen mindenki, aki számít a zenei világban, ott lép fel. A Carnegie Hall idén két fesztivált szervez; egy magyart és a feketezeneit. Jessey Norman és Kurtág, ez a két nagy nevük ebben az évben. Nem rossz branding... Eötvös Péter vezényelni fog, majd Palya Bea megy fel ugyanarra a színpadra, és egy - érzésem szerint - elég sajátos, új programot ad elő, amelyben megmutatja az egész év ívét: hogy milyen az archaikus magyar népzene, és mit lehet vele csinálni, ha bátran nyúlunk hozzá.

 

Orsós László Jakab: Hoppá, ez magyar volt

Eötvös Péter karmester és zeneszerző Kurtág-műveket és saját szerzeményeket fog vezényelni 

 

- Jól érzem, hogy ez az extravagancia, amit az operabál kapcsán említett, az egész évadban megjelenik - hol itt, hol ott?

 

- Nem akarjuk ezt túlforszírozni. Az évad alcíme az, hogy Art and Culture Beyond Your Expectations, vagyis több, mint amit gondolnál. A marketingmegoldásainkban nagyon benne lesz ez az elem, de finoman kell ezzel dolgoznunk, hiszen egy országot képviselünk. Óriási feladat mindez: nem engedhetem el magamat teljesen, hiszen nem mindegy, milyen képet közvetítünk, de nem is merevedhetek le, mert közben meg át kell lépnem egy másik kultúrkörbe.

 

- Volt olyan, hogy valahol engedményt kellett tennie egy konzervatívabb iránynak, pedig ön valami extravagánsabb, merészebb megoldást akart volna?

 

- Elégedett vagyok. A Carnegie Hallt is meg lehetett volna oldani egy sokkal tradicionálisabb módon. Például nem volt annyira egyértelmű, hogy Kurtág eljön. Hónapok munkája volt, hogy Kurtágot rávegyük arra, hogy vállalja, és ilyen repertoárt csináljon, sőt még írjon is egy művet. Megúszhattuk volna könnyebben is.

 

- Mi az a film, amit a Forgács Péter készít most az intézet számára?

 

- Egy hajón gondoltam ki az ötletet, mikor New York mellett haladtunk el. Közhely, hogy Amerikát a bevándorlók csinálták meg, de tényleg így van. Amerika nincs, csak a fejünkben él, New York és az egész amerikai álom a fantáziánkban létezik. Arra kértem Pétert, hogy csináljon egy olyan filmet, ami megmutatja, hogy mit vártak és miről álmodoztak a XX. század elején a bevándorlók, mit kellett lebontaniuk az agyukban a realitás hatására, és hogyan szenvedték meg az álmaik elvesztését. Elmentünk egy csomó archívumba, és olyan mozgóképeket találtunk, hogy az elképesztő. Ezeknek az embereknek, mint a rabszolgáknak, úgy kellett dolgozniuk a kukoricaföldeken. A New Brunswick-i közösség könyvtárában hangzóanyagokra bukkantunk, amelyeken magyarul és angolul balladákat énekelnek a szenvedéseikről. Ebből csinál most Péter dokumentumfilmet, az a címe, hogy Hunky Blues. 1905-ben kezdődik és 1945-ig tart. A magyarokra koncentrál, de nyilván nem lehet teljesen elválasztani a történetet a régióból érkező más bevándorlóktól. Azt akartam, hogy legyen valami, ami megmarad az évad után is. Ez a film ilyen. A MOMÁ-ban lesz a bemutató, nagyon jó kis hip helyszín, rá egy hétre a National Galleryben, Washingtonban, utána pedig kiküldjük az összes kinti magyar kommunába, illetve szeretnénk tévében is megmutatni.

 

- Ezt a filmet mi itthoniak is láthatjuk majd? Mi az a magyar évad programjából, ami eljut Magyarországra is?

 

- Van például egy tánc koprodukció, amit a Trafóval együtt csinálunk, ezt először itt mutatják be, és egy hét múlva az East Village-ben. A Forgács Péter-film is megmarad. A szakácsok egy francia szakáccsal kiegészülve jönnek vissza. Próbálunk ide is dolgozni, de azért mindent nem bírunk. Lehet, hogy frázis, de ami a legfontosabb: a kapcsolatok maradjanak.

 

- Azt lehet tudni, hogy a legutóbbi kulturális évad, a 2006-os németországi Ungarischer Akzent közel félmilliárd forintból gazdálkodott (ld. keretes írásunkat). Mennyi ehhez képest az amerikai magyar évad költségvetése?

 

- Nagyobb, de a New York-i évad egy kicsit más is, mint az Ungarischer Akzent. A mi referenciánk inkább a londoni évad, mi ugyanannyi pénzből csináljuk, mint ők 2004-ben. 700 millió Ft-ot költünk el, ami sok, de amikor már ott vagyunk, nagyon kevés. Németországban nagyon meg van ágyazva a magyar kultúrának, ott már van valami, amire rá lehet építeni egy ilyen kulturális intézményt. Amerikában ennél kevesebb referencia adott, ott most kell megépíteni ezt az alapot. Londonban sem volt.

 

- Ha nem lenne szoros büdzsé, nem lenne felső határ, akkor mi lenne még az a dolog, amit feltétlenül megcsinált volna? Volt-e valami, amiről letett, mert túl nagy falatnak bizonyult?

 

- Akartam egy nagyon nagy divatbemutatót, de nem lehetett megcsinálni, mert sok pénz kellett volna hozzá. Nagyon szerettem volna még egy Vajda Lajos-kiállítást New Yorkban, a Metropolitanban. Ez nem ment át... Olyan magyar ikon, aki nekünk fontos, de annyi mindent kellett volna alátenni, hogy nem vállalta be senki a városban. Végül Washingtonban fogjuk megrendezni a kiállítást, a Katzen Art Centerben. A Tűz és tűz című produkciót is tető alá hozzuk végül, ami szintén egy saját produkció. Eredetileg máshova terveztem, de az összeomlott. A Harlem csúcsszínházába, az Apolló Színházba akartuk vinni, de végül lemondták.

 

- Az évad kurátoraként ön találta ki a programokat, és állította össze a fesztivált a New York-iak számára. Milyen kép él önben róluk és a városról?

 

- Mostanában újra nagyon megszerettem New Yorkot, de tavaly ilyenkor még nagyon utáltam.

 

- Miért?

 

- Ömlött a pénz az elmúlt években New Yorkba, és ettől nagyon megváltozott a város. Egy fennhéjázó, bolondul gazdag, ellenszenves várossá változott az elmúlt évek során. A pénzt döntötték mindenhonnan építkezésekbe, kultúrába, ruhákra, lakásbelsőkre. Iszonyatos bolondéria volt, és ezt még most is érezzük például a lakásárakban. Mi is a piacról béreljük a lakásainkat, és ha forintra lefordítod, mennyiért, elsírod magad. Olyan vágyakozás él a világban New York iránt, hogy a város bármit megtehet. Azok a szállodai szobák, amiket háromszáz dollárért kibérlünk, azok egy C kategóriás budapesti szállónak felelnek meg. Furcsa őrülete ez a városnak, és ez nem is változik a válsággal sem. De például az már látszik, hogy a művészet pozíciója az elmúlt fél évben megváltozott.

 

- Hogyan?

 

- Az utóbbi években tényleg csak azt láttam, hogy óriási múzeumok szupersztárokat állítottak ki mérhetetlen pénzekért. És most látom, hogy lohadnak le ezek a kiállítások, helyettük pedig kezd az experimentális terep felerősödni, és ez nagyon jót fog tenni a művészeti szcénának. Épp azt mondtam a barátaimnak: ezt lehet szeretni ebben a városban, hogy nagyon gyorsan adaptálódik a helyzetekhez. Az elmúlt hónapok alatt egy másik New York ugrott elő. Elkezdtek arról újságcikkek születni, hogy lehet takarékosan élni, hol lehet sokkal olcsóbban ruhákat venni, és legyél büszke arra, hogy ügyes vagy, és túléled a válságot.

 

- Ez hogyan hat a magyar évadra?

 

- A költségvetésre sehogy, hiszen az adott. Viszont egy új közegbe fut bele a fesztivál, és én ennek nagyon örülök. Politikailag is más már a közeg. Egy éjszaka alatt egy lefelé csúszó, szomorú országból egy irdatlan kíváncsi és pulzáló ország lett, ami nagyon megváltoztatja a körülményeket. Teljes őrület van most, borzongó kíváncsiság él az emberekben. Mindenki fel van készülve, hogy nagyon nehéz lesz, de végre van esélye annak, hogy valami megváltozzon. Már most jobb. És büszkék az országukra, arra, hogy ezt megcsinálták. Mi a beiktatás után három nappal indítjuk a fesztivált. (A nagyközönség számára január 24-án, Barack Obama beiktatása után négy nappal kezdődik az évad, de az előtte való estén zártkörű megnyitó indítja már a fesztivált - a szerk.)

 

C-PRESS - Origo

 

 

 

 

AUTOBUS.HU

AUTOBUS.HU

Magic Team Kft hirdetései

magicteam.jpg

Szentandrássy István Kossuth-díjas festőművész

almoskonyv_250px.jpg
 

Fővárosi Roma Nemzetiségi Önkormányzat

Fővárosi Roma Nemzetiségi Önkormányzat

Értéktér - Infovideó

Get Flash to see this player.

 

 

Témajavaslata van?
Küldje el nekünk!

Tovább

Riportot rendelne?
Kattintson a részletekért!

Tovább

Szívesen lenne riporter?
Velünk kipróbálhatja magát!

Tovább

 

Pannónia Biztosító

Horoszkóp

Harmonet horoszkópok
Mindenkinek akinek lelke van
  • Tanító pofonok - Így ne legyél ezotroll
    Ne aggódj, nem Makarenkó előtt akarok főt hajtani! Sallert sem ígérek senkinek, még annak sem aki egyébként megérdemelné, mert mi van, ha mégsem az a legjobb megoldás? A tanító pofon ugyanis létezik, de én nem helyeslem. Ettől ő még köszöni szépen jól van. Sőt, a sok ezónyálon csúszó spiricsiga még kiemelt figyelmével eteti is a pofonosztókat. Bocs, én nem állok be a sorba. Nem kérem a pofont és oda állok amellé, aki a pofont kapja. Elterjedt egy eléggé idealista, félre...
    image
  • Szombati HarmoNet horoszkóp 2020-06-20
    Ma érzékenyebbek leszünk a megszokottnál, ezért könnyebben megsértődünk. Vigyázzunk jobban egymás lelkére, mert a ma ejtett sebek nehezebben gyógyulnak. Ne ma provokáljunk veszekedéseket! Ma érzékenyebb a gyomor területe, ne végezzünk operációkat ezen a területen! A gyomorproblémák, emésztési problémák gyakran javulnak, ha néhány napig csak zöldségfélét fogyasztunk. A gyümölcskúrák nem túl jók, hiszen savasítanak.
  • Pénteki HarmoNet horoszkóp 2020-06-19
    Ma érzékeny hangulatban leszünk, mindent a szívünkre veszünk. Akár ok nélkül is megsértődünk. A békülés nehéz lesz, inkább duzzogva vonulunk félre. Nincsenek ínyünkre az új helyzetek, új arcok. Ma azt tapasztalhatjuk, hogy felszaporodik a víz szervezetünkben. Néhány kilóval többet mutat a mérleg, de nem kell pánikba esnünk, hiszen ez nem valódi súlygyarapodás. Megtehetjük, hogy csalánteát iszunk, - kúraszerűen ? hat héten keresztül.
  • Csütörtöki HarmoNet horoszkóp 2020-06-18
    Ma már nyugodtabb hangulatban leszünk, - nyoma sincs már bennünk a tegnapi feszültségnek. Türelmesen dolgozunk, és az sem ráz meg nagyon, ha sok munkával kell megbirkóznunk. Ma érzéki hangulatban leszünk, így minden olyan szépségápolási praktikát élvezünk, amely egyben kellemes is. Jó ötlet egy finom masszázs, s ha már masszíroztatunk, akkor kérjük meg a masszőrt, hogy tápláló krémmel végezze a műveletet!
  • Szerdai HarmoNet horoszkóp 2020-06-17
    Ma már lassabbak leszünk, eltűnik a tettre készség. Több időre van szükségünk a munkahelyi teendőkhöz, lassabban érünk be reggel. Érdemes korábban kelnünk, hogy mégis mindenre legyen idő. A mai nap egészségügyi problémája a fogak érzékenysége lehet. A fogfájás, rosszindulatú gócok sok más problémának lehetnek előidézői a szervezetben. Gyulladásos folyamatok, hajhullás alakulhatnak ki következményképpen.
 

Bulvár hírek

Összeálltak Váradiék

2017. October 12.

article thumbnailTöbb mint négy év kihagyás után, néhány hete újra összeállt a Váradi Roma Café. Egyik legnagyobb slágerük klipjében gyermekek szerepeltek. Azóta sok idő telt el, a szereplők felcseperedtek, egyikük már...
Teljes cikk

Pápai Joci megszólalt a cigányozós címlapról

2017. May 19.

article thumbnailEzt egy újság nem engedheti meg magának - mondta Pápai Joci arról, hogy a Ripost propagandalap az eurovíziós döntő előtt a címlapon azzal biztatta, Hajrá cigány!
Teljes cikk

További hírek

Sport hírek

Magyarország felkészült a nyári sportesemények biztosítására

2017. July 05.

article thumbnailMintegy másfél éves munkával mostanra felkészültek a hazai szervek az idei nyár három nagy hazai sporteseményének biztosítására - mondta Csampa Zsolt, a Belügyminisztérium helyettes államtitkára...
Teljes cikk

Szellő Imre nyerte a főmeccset a profi bokszgálán

2017. April 23.

article thumbnailSzellő Imre szerezte meg a Boksz Világszervezet (WBO) nemzetközi cirkálósúlyú bajnoki övét és a magyar bajnoki címet a székesfehérvári Magyar Ring Gálán, miután technikai KO-val győzött Tóth...
Teljes cikk

További hírek